Campagne gedwongen prostitutie van jongens wint Vakjuryprijs NRC Charity Awards!

Gepubliceerd op 29 augustus 2019
Campagne gedwongen prostitutie van jongens wint Vakjuryprijs NRC Charity Awards!

Onze campagne om aandacht te vragen voor gedwongen prostitutie van jongens, heeft de Vakjuryprijs van de NRC Charity Awards 2019 gewonnen. Dat werd gisteravond bekend gemaakt in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, waar we samen met 20 andere charitatieve instellingen in spanning afwachtten.

De vakjury, onder leiding van NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch heeft het volgende gezegd: ‘De advertentie is sterk in zijn eenvoud. Omdat het beeld zo echt is, komt het direct binnen. De boodschap is echt voelbaar.’ Met de vakjuryprijs winnen we advertentieruimte in het NRC Handelsblad en op nrc.next ter waarde van €31.400,-.

Studenten Luke Vermeulen en Rosa Zwiers van de Willem de Kooning Academie hebben samen met Fier, CKM en Sterk Huis de campagne ontwikkeld. De campagne bestond uit een 1/1 printadvertentie in het NRC Handelsblad en een online banner op nrc.next. De printadvertentie lijkt op een supermarktadvertentie waarin een jongen van 14 jaar zichzelf aanbied met 10 minuten seks voor €50,- . Wie verder leest, naar jongensook.nl gaat of het telefoonnummer belt, komt erachter dat deze jongen gedwongen is om dit op te schrijven.

Volg ons op

Onderdeel van

Wij worden gesteund door

SteunOns